
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
آموزش اجرا 🔴 کمپین انتخاباتی 1400
یک سوال بزرگ برای هر نامزد یا کارزاری این است که “چه ،ی را برای کمپین انتخاباتی باید استخدام کرد؟” پس از آنکه بودجه مالی خود را در نظر گرفتید، باید بر اساس معیارهایی مشخص افراد و تیم تبلیغاتی و اجرایی را انتخاب کنید. ممکن است شما یک کمپین انتخاباتی برای منطقه ای خاص (انتخابات شورای شهر) را اجرا کنید که به شخصی با دانش محلی و ارتباطات خوب نیاز دارد؛ یا ممکن است یک کمپین بزرگتری (انتخابات ریاست جمهوری) را در پیش بگیرید که نیاز به یک مهارت سطح بالاتر مبتنی بر حضور در رسانه ها و نظرسنجی رای دهندگان دارد. سمت های اصلی که شما به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:
- مدیر کمپین انتخاباتی
- مشاور کمپین انتخاباتی
- مدیر دیجیتال مارکتینگ
- مدیر حوزه های انتخاباتی
- مدیر روابط عمومی
- مدیر امور مالی
\xa0
۴. از رأی دهندگان نظرسنجی کنید.
نکته ی مهم: درباره ی مخاطبان خود تحقیق کنید، برند شخصی خود را از نظر موقعیت های گذشته و موقعیت فعلی مشخص کنید. یک جلسه مشاوره با تیم مبارزات انتخاباتی خود داشته باشید و در آن از اه،ی که برای برندسازی شخصی دارید و می خواهید بر روی آن ها تمرکز کنید توضیح دهید.
۱۰. تیم کمپین انتخاباتی خود را گسترش دهید.
انتخاب یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار برای هر کمپینی مهم و ضروری است.
به دست آوردن داده های مربوط رأی دهندگان برای شما بسیار مهم است. اگرچه ممکن است این کار سخت باشد اما ارزشش را دارد. می تو،د با به اشتراک گذاشتن پرسش نامه هایی گوناگون در شبکه های اجتماعی آغاز کنید. در سوالات این پرسش نامه از مردم بپرسید که چرا رای می دهند؟ و یا چرا رای نمی دهند؟ دلایل آن ها را درخواست کنید. از آن ها بخواهید توضیح دهند که چرا حزب شما انتخاب می کنند یا به آن اعتماد ندارند.
دلیل استقبال کاندیداها و سیاسیون از این روش های تبلیغاتی هر چه باشد، باید استراتژی تبلیغات انتخاباتی هم در بر بگیرد. با ظهور شبکه های اجتماعی، تبلیغات جنبه ای مستقیم، واقعی، تعاملی و کاملاً متمرکز بر ایجاد روابط دوطرفه و گروهی گرفته است. چنین فرصتی برای کاندیدای انتخابات یک امتیاز ویژه محسوب می شود. واضح است که اگر آن ها با هدفی مشخص و برنامه ای کامل به سراغ این رویداد مهم بروند، برنده ی انتخابات خواهند شد.
همه ی این سمت ها به ،ه ی خود ارزشمند هستند، اما فقط شما می د،د که چه توانایی مالی برای استخدام دارید و چه عواملی می تواند بهترین بازده را به شما بدهد تا آن ها گرد هم آورید.
پس توصیه ما این است:
- ایده های خود را به روی کاغذ بیاورید.
- تیم اجرایی و تبلیغاتی خود را جمع آوری کنید.
- بودجه ی مالی کافی و به اندازه در نظر بگیرید.
- موضع و هدف اصلی خود را از شرکت در انتخابات تعیین کنید.
- با ایجاد روابط و مشاوره برنامه ای جامع و کامل برای کارزار انتخاباتی در نظر بگیرید.
- از تمام ،اصری که می تواند مردم را متقاعد به رای دادن به شما کند استفاده کنید.
۲. تحلیل رقبا را فراموش نکنید.
روش آمادگی برای حضور در رسانه باید از پیش تمرین و مشخص شود. اگر می خواهید در مقابل رقبای خود در مناظره ی انتخاباتی به طور زنده قرار بگیرید، باید خود را برای پاسخ به هر سوال یا موقعیتی آماده کنید. در موارد دیگر بهتر است با مصاحبه گر و یا رای دهندگان به زب، مش،، با احترام و چالش برانگیز صحبت کنید. مهارت داشتن در سخنگویی در اینجا به شما کمک فرآوان خواهد کرد. اگر می خواهید که خبره و موفق باشید باید از استادهای حاذق در این زمینه مشاوره بگیرید چرا که از این طریق باید بتو،د با عمده ی مردم ارتباط موثری برقرار کنید.
۹. برندسازی شخصی بسیار مهم است.
در مورد ایجاد نقشه راه برای پیروزی، اجرای مکرر یک استراتژی در گذشته صحیح نیست. شاید بسیاری از کاندیداها قبلا هم در این رقابت شرکت کرده و ش،ت خورده باشند و هنوز بخواند از همان مسیر قبلی رقابت کنند. آن ها باید بدانند که نیاز به یک تغییر جدی در برنامه های خود دارند و نباید تا زم، که فرصتی برای پیروزی دارند ناامید شوند و از این رقابت انصراف ندهند.
چنین داده های مهمی مشخص می کند که چرا و برای چه ،، باید تبلیغ کنید. در واقع شما را با واقعیت موجود در رابطه با نظر مردم نسبت به این رویداد آشنا می کند. همچنین علاوه بر شناخت بهتر رای دهندگان، این داده ها این امکان را می دهند که اگر تا به الان مسیر اشتباهی برای ،ب رای بیشتر رفته اید را اصلاح کنند.
۵. برای رأی دهندگان هدف گذاری کنید.
در حقیقت این افراد باید با ایجاد اعتباری دوباره در حوزه ی فعالیت خود، شانس شان را بار دیگر امتحان کنند. نکته مهم تر اینکه، اگر تصمیم به کاندید شدن دارند باید بنشینید و از خود بپرسند، “چرا می خواهم کاندیدا شوم؟”. نگاهی دقیق به آنچه برای برنده شدن لازم است (صلاحیت ها، شرایط سیاسی کشور، معیارهای جمع آوری کمک مالی و غیره) داشته باشند و با در نظر داشتن این اطلاعات، در مورد اینکه آیا راهی واقعی برای پیروزی وجود دارد یک تصمیم منطقی بگیرند.
نکته ی پای، …
با استفاده از امکانات و ویژگی هایی مانند؛ تجزیه و تحلیل کمپین خود و رقبا، مدیریت ارتباطات، پیگیری مشارکت مردم، داده های جمعیت شناختی، هدف گذاری برای رای دهندگان، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی پیامکی، تقویم رویدادهای مهم، بودجه بندی و مدیریت جمع آوری کمک مالی و موارد دیگر می توان یک سیستم کارامد برای کمپین انتخاباتی در نظر گرفت. انتخاب درست اعضای تیم انتخاباتی و هدف گذاری من، برای انجام این کار می تواند با درصد بالایی تضمین کننده ی این باشد که نامزد مورد نظر در انتهای این رقابت سخت و نفس گیر پیروز شود. پس فرصت را از دست ندهید و با راهنمایی گرفتن از این نکات و مشاوران حاذق کمپین خود را هرچه سریع تر آغاز کنید.
قطعا می د،د برای اینکه یک کمپین انتخاباتی موفق داشته باشید، نیاز به یک استراتژی حساب شده برای دریافت پول و پرداخت هزینه تبلیغات خود دارید. هوشمندانه ترین تحقیقی که می تو،د انجام دهید کپی ، کارهایی است که کمپین های مشابه در نزدیکی شما و رقبا انجام می دهند. این اقدام به شما کمک می کند در هنگام استفاده از روش های آزمایش شده درآمدزایی، از زیر پا گذاشتن هرگونه قانون بودجه جلوگیری کنید. رویدادهای جمع آوری کمک های مالی، اسپانسر، هزینه های برگزاری تجمعات و تبلیغات گوناگون محلی یا آنلاین همه این ها موارد مهمی است که باید مدل سازی و بودجه بندی شوند.
بنابراین در جلساتی که برای برنامه ریزی کمپین دارید، ،ن بزنید که چه تعداد افراد و چقدر در روز/ هفته باید فعالیت مداوم داشته باشند. وظیفه ی هریک از موارد مختلف تبلیغاتی باید بر عهده ی تیمی ماهر و سخت کوش باشد. چارت ستاد انتخاباتی کاندیدا باید بر اساس تحقیق اعضای گروه نوشته شود. هرچه تعداد ایده ها و برنامه های متنوع زیادتر باشد، اجرای آن هم سخت تر می شود. در نتیجه شما به گروه بزرگتری برای عملی ، آن ها نیاز خواهید داشت.
۱۱. پیام کمپین را به اطلاع همگان برس،د.
امتیاز به این مطلب
[کل: ۸ میانگین: ۴.۸]
منبع: https://sms.ir/election-campaign/
استراتژی های مبارزات انتخاباتی در درجه اول باید به تبلیغات دیجیتالی نیز توجه داشته باشند. آماده سازی و دسترسی آسان وب سایت های کاندیداها، بهینه سازی کانال های اجتماعی کاندیداها، ایجاد لیست هایی برای ارسال ایمیل، ارسال پیامک انتخاباتی و ساخت تبلیغات جذاب ویدیویی در رسانه های اجتماعی از جمله روندهای تاثیرگذار تبلیغات در دهه ی اخیر بوده است.
