بازاریابی تلفنی را پرانرژی شروع کنید
فارغ از ،ت، سن و جایگاه مخاطب جملات خود را به صورت جمع و با لحن رسمی بیان کنید. خود را مسئولیتپذیر و جدی نشان دهید. استفاده از لحن رسمی و حرفهای باعث جلبتوجه مشتریان میشود. بهاینترتیب به،وان یک شرکت حرفهای، معتبر و قابل اعتماد در ذهن مخاطبان ثبت میشوید. علاوهبر جلب اعتماد، استفاده از لحن رسمی بیانگر احترام شما به مشتریان خواهد بود. این موضوع به افزایش رضایت مشتریان و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان دائمی کمک میکند.
هدف از تماس را به وضوح بیان کنید
قبل از اعلام قیمت مزایای محصول را بیان کنید
کارشناس فروش باید از جملات تاثیرگذار در بازاریابی تلفنی استفاده کند، توصیه میشود در شروع مکالمه از ترافیک، گر، و هوای بد صحبت نکنید. در مقابل اشاره به نکات مثبت میتواند باعث تداوم تماس و موفقیت بازاریابی تلفنی شود.
در بازاریابی تلفنی باید اعتمادبهنفس داشته باشید
بازاریابی تلفنی با ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان، امکان انتقال اطلاعات دقیق و جامع در مورد محصولات و خدمات ،بوکارتان را فراهم میکند. قبل از برداشتن تلفن و تماس با افراد، ابتدا لیستی از کاربر، که پتانسیل ،ید دارند، تهیه کنید؛ اما مهمتر آن است که کارشناسان فروش حرفهای پرورش دهید و نکاتی که برای برقراری ارتباط با مشتری مهم است را به آنها یادآوری کنید. نکات مفید برای کارشناسان فروش در ادامه ذکر شده است.
شناخت دقیق کارشناسان از محصول و خدمات برای بازاریابی تلفنی
به جرات میتوان اقرار کرد با وجود روشهای نوین همچنان بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روشهای تعامل بین فروشندهها و مشتریان است. فروش تلفنی برخلاف پیامهای دیجیتالی در زمان واقعی رخ میدهد و به اتصال اینترنتی متکی نیستند. اگر هنوز برای استفاده از بازاریابی تلفنی در ،بوکارتان شک دارید به این آمار توجه کنید: «حدود 60 درصد از ،یداران سطح بالا و 50 درصد مدیران دوست دارند در قالب تماس تلفنی از برند شما آگاهی پیدا کنند؛ بنابراین شانس شما برای فروش از طریق تماس تلفنی با،ت». همچنین میتو،د با استفاده از پنل اس ام اس رایگان ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید.
در مواقعی نیز شرکتها لیستی از مشتریان بالقوه ،یداری میکنند و از کارشناسان خبره برای قانع، مشتریان استفاده میکنند. به این مدل از بازاریابی تلفنی بازاریابی برونگرا نیز گفته میشود. برخلاف تماس درونگرا، تماس برونگرا ایمن نیست؛ چون مخاطب منتظر شما نیست و هیچ ایدهای از ،بوکارتان ندارد، پس شاید مخاطب از کارشناس به خوبی استقبال نکند به همین دلیل این تماس، تماس سرد نیز شناخته میشود.
بیشتر مردم بهندرت براساس منطق تصمیم به ،ید میگیرند. یک کارشناس فروش خبره محرکهای احساسی و نوستالژی افراد را میشناسد و طبق آن فرد را به ،ید ترغیب میکند. بسیاری از این نکات با ،ب تجربه در طول زمان برای کارشناسان فروش روشن میشود؛ اما بهتر است قبل از تجربه تماسهای ناموفق، آنها را از بر باشید تا تعداد چنین مکالماتی را به حداقل برس،د.
بایدها و نبایدها در بازاریابی تلفنی
مشتریان همیشه بهدنبال دانستن قیمت محصول هستند؛ اما این امر سبب میشود مکالمه شما کوتاه و بینتیجه باشد. بهتر است پیش از برقراری تماس تلفنی متن تبلیغات پیامکی را برای مخاطب ارسال کنید تا از ماهیت کلی ،بوکار شما اطلاع داشته باشد. با این کار مکالمهتان را تا حد بالایی ایمن و ثمربخش میکنید.
در زمان من، با مشتریان تماس بگیرید
قبل از برداشتن تلفن و تماس با مشتریان باید همه خدمات و محصولاتی که عرضه میکنید را بشناسید. اگر محصولی برای عرضه دارید بهتر است آن را قبلا استفاده کرده باشید. بهاینترتیب با کارایی و نقاط قوت آن آشنا خواهید شد. برای تسلط کامل به موضوع میتو،د نکات مهم را در یک کاغذ یادداشت کنید تا در زمان برقراری تماس با یک نگاه همه چیز را بهخاطر بیاورید.
فروش تلفنی موفق به فاکتورهای مهمی وابسته است و لازمه آن آمادگی پیش از برقراری تماس است. بازاریابی تلفنی روشی کمهزینه محسوب میشود که در صورت انجام صحیح کمک شای، به افزایش فروش میکند. در این مقاله راهنمای کلی برای بازاریابی تلفنی به همراه بایدها و نبایدها در این راستا گفته شد. اگر به نظر شما نکاتی از قلم افتاده است خوشحال میشویم در انتهای همین مقاله نظرات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان فراز اس ام اس در میان بگذارید.